O mně

“Když někam přijdu, tak se potřebuji zorientovat, jak to tam chodí. Jaká jsou tu pravidla.” 

A když nejsou, umím je vytvořit. 😉 

Tuhle větičku jsem si půjčila z knihy Evy Velechovské Devět tváří člověka aneb rozvoj a růst s enneagramem. Dokonale totiž vystihuje nastavení mé mysli a moji osobnost. A oboje se promítá i do mé práce, protože si dobře všímám, kde pravidla a systém chybí. Taková, která práci usnadňují, zjednodušují a přináší úspory v čase, energii i penězích. 

Propojilo se mi to po zajímavé zkušenosti, kdy mi byla nabídnuta práce na jednom projektu v korporátní firmě, kde jsem ostatně sbírala zkušenosti hlavně v prodeji, marketingu a péči o zákazníky už od roku 1999. Můj první rozhovor po vstupu do projektu proběhl přibližně takto:

“Dobře, chápu, co bude mým úkolem. Teď mi jen prosím řekněte a ukažte, kde v celém tom procesu jsem já, moje práce, od koho si mohu vzít podklady a komu odevzdám výsledek svého úsilí.”

Odpověď mě tenkrát ne zcela uspokojila. Dokonce mě iritovalo, jak může něco tak potřebného a samozřejmého neexistovat. Vždyť se ti zaměstnanci musí naprosto ztratit v tom, co mají vůbec dělat.

Michaela Tréglová - praxe a zkušenosti

Procesy ve firmě jsou prevencí proti chaosu a vyhoření

Mít zmapováno, co se ve firmě děje, proto považuji za jeden z klíčových faktorů úspěšnosti podnikání a know-how firmy. Stejně jako je důležité mít v něm systém, používat vhodné nástroje pro zjednodušení práce a větší efektivitu i mít funkční kontrolní mechanismy. Procesy šetří čas, uvolňují ruce i hlavu na rozvojové projekty, aby se podnikání posouvalo dál. Zjednodušují a zpřehledňují fungování firmy, usnadňují delegování. 

Hodně mých klientů začalo řešit procesy až v okamžiku, kdy jim začalo téct do bot. Prostě je ve firmě začala agenda dost válcovatJsem proto přesvědčená, že procesy ve firmě jsou nástrojem prevence, který má přesně tomuto předcházet už od začátku fungování firmy. A jako příjemný bonus je, že firma pak běží efektivně, bez zbytečných ztrát nebo plýtvání.

Ráda učím své klienty jak pracovat chytře a ne hodně. A to všechno proto, aby mohli efektivně nakládat se svým časem, nemuseli se věnovat činnostem, které se stále opakují, mohli je delegovat, a soustředit se tak na vydělávání peněz.

Když zrovna nedělám z chaosu pořádek u svých klientů, dělím svůj čas mezi děti, rodinu a přátele. A snažím se nezapomínat ani na sebe. Čtu, chodím do kina, občas mám ráda samotu, tančím salsu v kuchyni nebo si prozpěvuji v koupelně. 🙂 

Osobní vzdělávací aktivity

Odborné studium a vzdělání

  • Vysoká škola podnikání Ostrava, obor Podnikání, titul Ing. (2003–2008)
  • Vyšší odborná škola průmyslových obchodníků, Škoda Auto, Mladá Boleslav (1996–1999)
  • Obchodní akademie, Mladá Boleslav (1992–1996)

Příklady projektů a dlouhodobých spoluprací

  • Bára Rektorová, Sushiqueen (2017–2019)
    • analýza a dokumentace existujících aktivit
    • optimalizace zmapovaných procesů
    • vytvoření manuálů a checklistů
    • implementace nástrojů Streak a Google Docs
    • organizace Sushi Days a komunikace s klienty
  • Veronika Kristková, Fyzio Beskyd (od roku 2017)
    • nastavení a řízení komunikace s klienty
    • vytvoření kompletní klientské databáze
    • zmapování a nastavení procesů pro kurzy
    • vytvoření standardů a postupů pro komunikaci s klienty
    • implementace nástrojů Streak a Google Docs
  • Dominika Špačková, Maminkatelky (2015–2017)
    • organizace kurzů
    • klientská podpora
  • Škoda Auto, různé pozice v oblasti marketingu (1999–2013)
    • plánování a spolupráce při realizaci marketingových aktivit importérů
    • plánování, sledování a vyhodnocení obratů s ohledem na firemní cíle
    • plánování a realizace katalogů a prodejní literatury
    • plánování a realizace reklamních kampaní pro podporu prodeje a image
    • příprava a realizace prezentací na automobilových výstavách
    • hodnocení finanční stránky projektů, plánování a kontrola čerpání rozpočtu
Ing. Michaela Tréglová | Zahradní 402 | 511 01 Turnov | IČ: 74824279