Proč je dobré mít pořádek v klientech?

Proč je dobré mít pořádek v klientech

Spokojení klienti jsou to nejdůležitější. Přináší vám do byznysu peníze. Když v nich ale ztratíte přehled, může vám to podnikání zkomplikovat. Proč je tedy důležité mít v klientech pořádek?

Na začátku podnikání máte pár klientů, které dokážete spočítat na prstech jedné ruky. Všechny si pamatujete, víte, co jste jim kdy psali, co máte komu napsat, co komu z nich dlužíte a na jaké informace čekáte od nich. Jejich kontakty máte uložené někde v e-mailu nebo v telefonu.

Pokud je klientů pět, pamatujete si o nich všechno. Jsou to přece vaši první klienti, kteří vám přináší první příjem poté, kdy jste se odhodlali pustit na volnou nohu a podnikat. Na první klienty se nezapomíná. S odstupem času je v tom nostalgie, někdy se z nich stávají dlouhodobí klienti nebo dokonce přátelé.

Je skvělé, když jejich počet roste. Ale zároveň začíná jít do tuhého. Vaše podnikání se rozšiřuje, nabízíte více produktů nebo služeb. Zdokonalujete se v tom, co děláte. A protože to děláte dobře, klientela se rozrůstá. Vaše příjmy stoupají.

Jednoho dne se ale přistihnete, že už to začíná být nepřehledné. Cítíte, že se začínáte ztrácet. Klienty si pamatujete maximálně jménem a jste schopní si vzpomenout na komunikaci jen za posledních pár dní. Jakmile je klientů víc, může z toho vzniknout pěkný průšvih.

Jedna věc je, že vám reálně začnou utíkat peníze. Nemáte totiž najednou čas sledovat spoustu věcí, protože prostě musíte pracovat a dělat to, za co vás klienti skutečně platí.

Ani nevíte jak, ale pomalu se vypařil čas, že ani nestíháte vystavit fakturu. Nebo jste ji vystavili, ale už nehlídáte, jestli platba dorazila. Jasně. Chytré fakturační aplikace dokáží spárovat vystavenou fakturu s příchozí platbou na váš podnikatelský účet a ještě vám o tom poslat e-mail. Ale co když je faktura po splatnosti? Hlídáte si to? Hlídá to váš fakturační systém?

Nenechte si utíkat peníze, protože jste se klientovi zapomněli připomenout, aby vám zaplatil. Zautomatizovat se dá spousta činností. Hlavně těch, které se opakují a staly se již rutinou.

Druhá věc je péče o zákazníky a komunikace s nimi. S klienty je potřeba komunikovat kdykoli, když potřebují vyřešit nějaký problém. Ukazuje to váš zájem o ně, o jejich starosti a problémy. Kontakt s klienty je důležitý i proto, aby vám zadávali další práci. O to jde přece především. A pokud v nich nemáte přehled a nevíte, jak s nimi pracovat a kdy s nimi vhodně komunikovat, necháváte v podstatě peníze ležet na stole.

Pomůžu vyřešit váš problém s chaosem v klientech. Vytvořím klientskou databázi, nastavím proces komunikace s klienty, připravím vhodné nástroje, které budete moci hned používat. Buď vy sami, nebo vaše pravá ruka, na kterou budete moci komunikaci s klienty delegovat.

Budete mít přehled, jak vlastně komunikace s klienty probíhá a ve které fázi komunikace s ním se právě nacházíte. Budete mít zmapovaný váš jedinečný proces komunikace s klientem.

Ulehčím a zpřehledním vaši práci. Čas, který vám to ušetří, se vám několikanásobně vrátí. A klient je nadšen, že neděláte mrtvého brouka, ale aktivně s ním komunikujete a máte zájem na vyřešení jeho problému. Nastavením systému hned šetříte svůj čas.

Třešničkou na dortu pak je, když tohle všechno máte zmapované a vytvořené a předáte to někomu jinému.

A najednou máte prostor věnovat se rozvoji svého podnikání.

Jak jste na tom vy? Máte klientskou databázi? Jak ji spravujete? Jak s ní pracujete? Máte vytvořený nějaký systém pro komunikaci s klienty?

Pokud jste zoufalí, protože se ztrácíte v klientech i komunikaci s nimi, nevíte, odkud začít, napište mi na e-mail michaela@treglova.cz. Podíváme se společně, v čem je zakopaný pes. Pomůžu vám a udělám z chaosu v klientech pořádek.

Vaše pořádkumilovná

Míša Tréglová

PS: Vždycky, když budu mít něco zajímavého na srdci, můžu vám o tom dát automaticky vědět. Stačí, když se o tom zmíníte tady. 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *